Leveransvillkor
BestMove Oy:n (2916599-2) Ekoring.fi -webbutikens villkor
BestMove Oy
Hiojankatu 4
15520 Lahtis
+358400245678
Konsumenthandeln följer gällande finsk och europeisk konsumentlagstiftning. I handeln mellan företagskunder och BestMove Oy följs handelslagen i Finland.
Onlinebutiken Ekoring.fi säljer sina produkter och leveranser till vuxna individer, det vill säga konsumenter samt till företagskunder, det vill säga företag och organisationer.
Ekoring.fi säljer också sina produkter till konsumenter under 18 år eller på annat sätt oförmögna, förutsatt att den personens vårdnadshavare gett sitt samtycke till handeln på Ekoring.fi -webbutiken.
BestMove Oy ansvarar inte för någon försening orsakad av Force Majeure eller för indirekt skada orsakad av felaktigt skick eller försenad leverans av produkterna. BestMove Oy förbehåller sig rätten att ensidigt ändra sina villkor. Innan beställningen måste abonnenten läsa de gällande villkoren.
Priser
Produkterna som säljs på Ekoring.fi inkluderar aktuell moms, nu 24%. Webbshoppen anger alltid fraktkostnaden och produktpriset i euro (€). Vi förbehåller oss rätten att ändra webbplatsens produkter, specifikationer och priser. All information utan åtagande.
Betalningsalternativ
Följande betalningsmetoder används i Ekoring.fi; För onlinebetalningar, OP, Nordea, Danske Bank, Aktia, Handelsbanken, Oma Säästöpankki, POP-banken, S-banken, Sparbanken, Ålandsbanken. För kreditkortsbetalningar använder vår onlinebutik betalningstjänsten Luottokunta, som är Visa, MasterCard.
Vår onlinebutik använder stark autentisering för betalningar online enligt EU: s nya betalningstjänstedirektiv (PSD2) och syftar till att förbättra betalningssäkerheten. Detta innebär att för kortbetalningar måste du identifiera dig själv starkt, till exempel med bankkoder. Det nya betaltjänstedirektivet kommer att påverka alla onlinebutiker i EU. Du hittar mera information om PSD2 andra betaltjänstedirektivet i Finansinspektionens artikel här.
Betaltjänstleverantör
Checkout Finland Oy (FO-nummer 2196606-6) fungerar som betalningsmäklare och leverantör av betaltjänster i samarbete med finska banker och kreditinstitut. Checkout Finland Oy visas som betalningsmottagare på kontoutdraget eller korträkningen och vidarebefordrar betalningen till säljaren. Checkout Finland Oy är licensierat som betalningsinstitut. Vid reklamation ska du först kontakta leverantören.
Checkout Finland Oy (FO-nummer 2196606-6)
Postadress: Hämeenkatu 6 B 33100 Tammerfors
Besöksadress: Hämeenkatu 6 A, 5: e våningen
E-post: asiakaspalvelu@checkout.fi
Telefon: 0800 552 010 (0,00 € / min + lna).
www.checkout.fi
Betalningsvillkor
Läs Checkout Finland Oy:s betalningsvillkor här (på finska).
Leveransmetoder och fraktkostnader
DB Schenkers ombud
3-5 arbetsdagar (5,90 €)
Om du vill hämta din beställning från vårt lager, vänligen kontakta kundservice efter att du har gjort din beställning. Om du hämtar din beställning från butiken, är adressen Hiojankatu 4, 15520 Lahtis. Upphämtning är möjlig efter överenskommelse. För att kunna hämta betalda beställningar som är gjorda i webbutiken ska du ha uppvisa giltigt identitetsbevis.
Vi levererar också beställningar till Åland, varefter moms på beställningen dras av i förväg från fakturan.
Fraktkostnader till Åland och andra nordiska eller baltiska länder kommer att avtalas separat.
myynti@ekoring.fi
Tel: +358400245678
Kundretur
Du kan returnera/byta ut dina beställda varor inom fjorton (14) dagar efter mottagandet av artiklarna.
Kontakta först myynti@ekoring.fi eller ring +358400245678
Kundens retur är gratis om produkten är defekt och inte fungerar. Garantiperioden är 1 år från inköpsdatumet, om inte annat anges.
Packa varorna omsorgsfullt och inkludera returformuläret som följde med din beställning.
Schenkers kundretur
För att göra returneringen behöver du det ursprungliga fraktkortet för leveransen, leverans-ID eller textmeddelandet (SMS) du fått vid leveransen. För din kundretur till Schenker-ombudet och gör returen. Kom ihåg att be om ett kvitto!
En försäljningsbar, oanvänd produkt har en 14 dagars returrätt enligt konsumentskyddslagen. Återbetalningen är gratis, men vi återbetalar inte de ursprungliga fraktkostnaderna. Om du vill byta ut din returnerade produkt mot en annan produkt eller presentkort debiterar vi inte fraktkostnader för den nya leveransen.
Produkterna som visas i produktbilderna kan skilja sig från den erbjudna produkten eller kan ha en annan konfiguration. Sådana omständigheter berättigar inte med ett normalt klagomål. Produktbeskrivningar kan innehålla väsentlig information, som kunden måste läsa BestMove Oy kan hänvisa till ett misstag, om kunden har köpt en produkt utan att läsa produktinformationen. Produktförpackningar kan skilja sig från fabriksförpackningar.
Begagnade produkter säljs i befintliga skicket och med den utrustning de hade vid försäljningstillfället. Begagnade produktens utrustning kan skilja sig från motsvarande ny produktförpackning.
Att lägga till en produkt i kundvagnen reserverar inte produkten för kunden.
Ansvar för fel och garanti
- Säljaren har ansvar enligt konsumentskyddslagen. Köparen ska utan dröjsmål rapportera om någon fel i varorna, men inte mer än två månader efter att bristen inträffat. Säljaren är inte ansvarig för fel som uppstår till följd av missbruk av produkten. Produktens naturliga slitage anses inte vara en defekt.
- Alla produkter omfattas av tillverkarens garantiperiod för den produkten. Om produkten levereras utan garanti debiterar BestMove Oy hela kostnaden för servicebesöket till konsumenten. I händelse av tvivel har BestMove Oy rätt att ta betalt för en serviceuppskattning, som återbetalas om produkten servas mot garantin.
- Garantiperioden börjar från inköpsdatumet. Produktersättning eller reparation förlänger inte den ursprungliga produktgarantiperioden. Ett undantag från detta är en service-reparationsgaranti.
- Garantin är underlagt användning av produkten eller tillbehöret i enlighet med tillverkarens rekommendationer och instruktioner. BestMove Oy frånsäger sig alla garantier vid skada på eller skada på produkten på grund av felaktig användning, olycka eller andra omständigheter från köparens sida. I detta fall kommer varje reparation av produkten att utföras av konsumenten och BestMove Oy ansvarar inte för några kostnader som uppstår till följd av reparationen.
- Konsumenten måste följa anvisningarna för användning och installation av utrustningen, garantin täcker endast materialfel och defekter vid normal användning.
Hur man beställer
- Kunden förbinder sig alltid till de villkor som gäller vid beställningen. Avtalsvillkoren måste alltid accepteras i systemet innan beställningen kan genomföras. Dessa villkor som godkänts av kunden följs hela tiden mellan parterna tills beställningen är slutförd och BestMove Oy har ingen rätt att ändra dessa villkor under den perioden.
- Vid beställning åtar sig köparen att, förutom att följa villkoren, att tillhandahålla följande information:
Namn
Postadress
E-postadress
Telefonnummer eller andra telefonnummer han/hon kan nås från.
Om konsumenten är under 18 år eller på annat sätt funktionshindrad, måste han eller hon informera vårdnadshavaren om hans eller hennes samtycke till försäljningen på Ekoring.fi: s webbutik. - Företagskunder ska vid köp av en produkt från Ekoring.fi lämna följande information:
Företagsnamn
Namn, e-postadress och telefonnummer till den kontaktperson som ansvarar för handeln mellan BestMove Oy och företaget.
Företagets leveransadress. - BestMove Oy samlar in information om köpare och företag i sitt kundregister för de tjänster som krävs för kundrelationen. BestMove Oy åtar sig att inte lämna ut information till tredje part, utom när: Kunden har handlat i strid med lag eller god sed, i detta fall har BestMove Oy rätt att lämna ut kundinformation till myndigheterna, eller om myndigheterna tvingar BestMove Oy att lämna ut den personens information.
- Kunder hos BestMove Oy är också skyldiga att inte lämna ut information från andra kunder. Detta gäller till exempel i en situation där en kund oavsiktligt har fått en felaktig leverans som kan innehålla information från en annan av våra kunder.
- Onlinebutiken Ekoring.fi säljer alltid sina produkter som de är. Produktspecifikationer finns på Ekoring.fi:s webbplats eller på tillverkarens webbplats.
- BestMove Oy Oy förbehåller sig rätten att inte etablera en kundrelation.
- BestMove Oy Oy ansvarar inte för informationen på tillverkarnas webbplatser.
Klagomål
- BestMove Oy strävar alltid efter att lösa alla klagomål på ett sätt som är i båda parters ömsesidiga intresse. I fordringar är kunden skyldig att lägga fram ett bevis på köp, till exempel ett kvitto.
- I händelse av att det inte finns någon vänlig lösning för fordran, har dock alltid rätt att föra tvisten till konsumenttvistenämnden (www.kuluttajariita.fi)). Kunden kan stämma BestMove Oy i Lahtis tingsrätt.