https://www.shipit.fi/palvelut/ohjeet/ehdotToimitusehdot

BestMove Oy:n (2916599-2) Ekoring.fi -verkkokaupan sopimusehdot

BestMove Oy
Hiojankatu 4
15520 Lahti
+358400245678

Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassa olevaa Suomen ja Euroopan kuluttajalainsäädäntöä. Yritysasiakkaiden ja BestMove Oy:n välisessä kaupassa noudatetaan Suomen kauppalakia.

Ekoring.fi -verkkokauppa myy tuotteitaan sekä tarvikkeitaan täysi-ikäisille yksityishenkilöille eli kuluttajille, yritysasiakkaille eli yrityksille sekä organisaatioille.

Ekoring.fi -verkkokauppa myy tuotteitaan myös alle 18-vuotiaille tai muutoin vajaavaltaisille kuluttajille, sillä ehdolla, että kyseisen henkilön holhooja antaa myöntymyksensä kaupankäyntiin Ekoring.fi -verkkokaupassa.

BestMove Oy ei vastaa ylivoimaisen esteen (Force Majeure) aiheuttamista viivästymisistä eikä tuotteiden virheellisen kunnon tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista. BestMove Oy pidättää oikeuden muuttaa sopimusehtojaan yksipuolisesti. Tilaajan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin sopimusehtoihin.

 

Hinnat

Ekoring.fi verkkokaupassa myytävät tuotteet sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron, nyt 24%. Verkkokaupassa ilmoitetaan aina toimituskulut ja tuotteen hinnan euroissa (€). Pidätämme itsellämme oikeuden muuttaa sivuston tuotteita, teknisiä tietoja sekä hintoja. Kaikki tiedot sitoumuksetta.

 

Maksutavat

Ekoring.fi verkkokaupassa käytetään seuraavia maksutapoja; Verkkomaksuissa OP, Nordea, Danske Bank, Aktia, Handelsbanken, Oma Säästöpankki, POP Pankki, S-Pankki, Säästöpankki, Ålandsbanken. Luottokorttimaksuissa verkkokauppamme käyttää Luottokunnan maksupalvelua, jossa käyvät Visa, MasterCard.

Verkkokaupassamme on käytössä uuden EU:n maksupalveludirektiivin (PSD2) mukainen verkkomaksamisen vahva tunnistautuminen ja sen tavoitteena on parantaa maksamisen turvallisuutta. Tämä tarkoittaa, että korttimaksuissa sinun on tunnistauduttava vahvasti esimerkiksi pankkitunnuksilla. Uusi maksupalveludirektiivi vaikuttaa kaikkiin EU-alueella toimiviin verkkokauppoihin. Voit lukea lisätietoja PSD2-maksupalveludirektiivistä Finanssivalvonnan artikkelista tästä.

 

Maksupalveluntarjoaja

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com 

 

Maksuehdot

Lue tässä https://support.paytrail.com/hc/fi/articles/4413115350673-Paytrailin-toimitusehtoteksti-verkkokauppaan- 

 

Toimitustavat ja toimituskulut

https://www.shipit.fi/palvelut/ohjeet/ehdot

 

Yleiset sopimusehdot

Shipit Oy Ab, YT- 2705721-8, Shipit.fi

1. Soveltamisala
1.1 Näitä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan kaikkiin tavarankuljetuksiin ja tilauksiin, jotka tehdään Shipit.fi -sivuston kautta Shipit Oy Ab:n (jatkossa ”Shipit” tai ”Toimittaja”) ja Asiakkaan välillä. Näitä sopimusehtoja sovelletaan riippumatta siitä, mikä alihankkijayritys (jatkossa ”Kuljettaja”) kuljetuksen suorittaa.

1.2 Niiltä osin kuin näissä yleisissä sopimusehdoissa ei toisin määritellä, noudatetaan Pohjoismaisen Speditööriliiton yleisiä määräyksiä PSYM 2015 (Pohjoismaisen speditööriliiton yleiset määräykset). Kansainvälisissä Postilähetyksissä sovelletaan kansainvälisen postiliiton sopimuksia. Kansainvälisen postiliiton sopimukset löydät täältä.

1.3 Mikäli kuljetussopimuksen toinen osapuoli on kuluttaja, eivät nämä ehdot rajoita oikeuksia, jotka johtuvat pakottavasta lainsäädännöstä. Pakottavasta lainsäädännöstä johtuvista oikeuksista ei kuluttaja voi luopua tai niitä ei voida rajoittaa sopimuksin.

1.4 Toimittajalla on oikeus muuttaa näitä yleisiä sopimusehtoja ilmoittamalla muutoksesta kuukautta ennen muutoksen voimaantuloa. Muutoksia, jotka eivät heikennä Asiakkaan asemaa, voidaan tehdä myös kuukauden määräaikaa noudattamatta. Viimeisin versio yleisistä sopimusehdoista ja PSYM 2015 löytyvät Shipitin sivuilta www.shipit.fi

 

 

 

Toimituskulut Ahvenanmaalle ja muut Pohjoismaat tai Baltia sovitaan erikseen.
myynti@ekoring.fi

Tel: +358400245678

 

Asiakaspalautus

Voit palauttaa/vaihtaa tilaamasi tuotteet neljätoista (14) vuorokauden ajan siitä, kun olet vastaanottanut tuotteet.

Ota ensin yhteyttä myynti@ekoring.fi tai soita +358400245678

Asiakaspalautus on ilmainen jos tuote on viallinen eikä toimi. Takuuaika on 1 vuosi ostohetkestä, mikäli muuta ei ilmoiteta.

Sulje asiakaspalautuslähetys huolella ja laita mukaan tilauksen mukana toimitettu asiakaspalautuslomake.

Asiakaspalautukset

Palautukset DB Schenkerin lähetyksille

  • Asiakaspalautukset DB Schenkerin palvelupisteiden kautta toimivat jättämällä paketin alkuperäinen osoitekortti paketin päällä DB Schenker noutipisteeseen josta lähetys palautuu alkuperäisen lähettäjän perusteella.
  • Noutamattomat lähetykset palautuvat suoraan lähettäjälle.
  • Mikäli lähettäjällä on vakionouto, palautuvat palautukset suoraan vakionoudon mukana lähettäjälle

Matkahuollon asiakaspalautukset:

  • Yritys voi Shipitin avulla määritellä palautusrahtikirjalle haluamansa noutopisteen minne paketit palautuvat.
  • Asiakas voi viedä lähetyksen mihin tahansa Matkahuollon pisteeseen palautusrahtikirjan aktivointikoodin kanssa. Voit siis tarvittaessa lähettää asiakkaalle pelkän aktivointikoodin palautusta varten. Mikäli jätät paketin pakettiautomaattiin niin on hyvä aktivointikoodin lisäksi kirjoittaa paketin päälle varuilta vastaanottajan tiedot.
  • Noutamattomat lähetykset palautuvat takaisin lähettäjälle.

Postin pakettiautomaatin kautta tehdyt palautukset tulee hoitaa Shipitin automaattinumerolla seuraavasti:

  • Asiakas kirjautuu sisään automaattiin Shipitin numerolla yritysasiakkaana.
  • Pakettiautomaatilla ei pidä käyttää samaa lokerokoodia, jolla paketti alun perin vastaanotettiin. Jos asiakkaalla on käytössä Shipitin luoma asiakaspalautustunnus, voi lähetyksen palauttaa myös alkuperäisellä tunnuksella.
  • Paketti tulee jättää automaattiin Shipitin kautta tehdyn palautusrahtikirjan tai uuden osoitekortin kanssa.
  • Noutamattomat lähetykset Postin toimipisteistä palautuvat lähettäjän perusteella suoraan lähettäjälle.
  • Asiakaspalautukset Postin kautta onnistuvat palautusrahtikirjan tai uuden osoitekortin avulla. Mikäli asiakkaalla on käytössä palautusrahtikirja niin ei pidä ilmoittaa asiakaspalautus Postin tiskillä vaan lähetys laitetaan matkaan palautusrahtikirjalla ja normaalina lähetyksenä.
  • Mikäli asiakkaalla on käytössä Shipitin luoma asiakaspalautustunnus onnistuu palautus myös tämän avulla Postin pisteestä, tällöin tulisi paketin päälle kirjoittaa palautusosoite, yrityksen nimi ja palautustunnus. (HUOM. asiakaspalautustunnus ei ole helposti-koodi)

Mikäli yrityksellä on Shipitin luoma asiakaspalautustunnus olemassa, niin huomioithan että mikäli yrityksesi muuttaa, niin pitää osoitemuutos ilmoittaa myös Shipitin asiakaspalveluun ja saamme tehtyä muutoksen Postille.

Lue lisää palvelupisteistä >

  • Shipitin pakettiautomaattitunnus löytyy osoitteesta www.shipit.fi kun lähetys on suoritettu loppuun tai API-asiakkaille Postipaketti-palvelun kuvauksen alta.

Tarvittaessa voit ottaa yhteyttä myös Shipitin asiakaspalveluun.

HUOM:Jos yrityksellä on aikaisemmin ollut logistiikan sopimustunnus Postin kanssa asiakaspalautuksia varten, voi Posti tätä välillä käyttää. Laitathan meille tässä tilanteessa viestiä asiasta ja voimme muuttaa Logistiikan Sopimustunnuksesi meidän alle jolloin asiakaspalautuksista ei tule liian suuria laskuja.

Mikäli lähetys palautuu noutamattomana tai palautetaan yritykselle tai yksityiselle joka ei ole lompakko tai laskutusasiakkaana lisätään laskulle 3.5 € käsittelymaksu palautuskustannuksien lisäksi.

Virhevastuu ja takuu

  1. Myyjällä on kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu. Ostajan on ilmoitettava tavarassa ilmenneestä virheestä viivytyksettä, kuitenkin enintään kahden kuukauden kuluessa virheen ilmenemisestä. Myyjä ei vastaa tuotteen väärinkäytön seurauksena ilmenneestä virheestä. Tuotteen luonnollista kulumista ei pidetä virheenä.
  2. Kaikissa tuotteissa sovelletaan niiden valmistajan lupaamaa, kyseisen tuotteen takuuaikaa. Jos tuote toimitetaan aiheetta takuuhuoltoon, perii BestMove Oy huoltokäynnin kustannukset kokonaisuudessaan kuluttajalta. Epäselvissä tapauksissa BestMove Oy on oikeus saada maksu huollon kustannusarviosta, joka palautetaan, mikäli tuote huolletaan takuuta vastaan.
  3. Takuuaika alkaa aina ostopäivästä. Tuotteen takuuvaihto tai -korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa. Tähän poikkeuksena on huollon mahdollinen korjaustakuu.
  4. Takuun edellytyksenä on tuotteen tai tarvikkeen käyttäminen valmistajan suositusten ja ohjeiden mukaisesti. BestMove Oy vapautuu takuuvastuusta, mikäli tuotteen huonontuminen tai rikkoutuminen johtuu tavaran vääränlaisesta käytöstä, tapaturmasta tai muista ostajan puolella tapahtuvista seikoista. Tällöin tuotteen mahdollisen korjauksen hoitaa kuluttaja eikä BestMove Oy ole vastuussa korjauksesta aiheutuvista kuluista.
  5. Kuluttajan tulee noudattaa laitteiden käyttö- ja asennusohjeita, takuu korvaa vain materiaalivirheet ja normaalikäytössä syntyneet viat.

 

Tilaaminen

  1. Asiakas sitoutuu aina tilauksen tehdessään kulloinkin voimassa oleviin sopimusehtoihin. Sopimusehdot tulee aina hyväksyä järjestelmässä ennen tilauksen tekemistä, kyseisiä asiakkaan hyväksymiä ehtoja noudatetaan osapuolten välillä aina tilauksen loppuun vientiin saakka eikä BestMove Oy ole oikeutta muuttaa näitä ehtoja kyseisellä ajalla.
  2. Tehdessään tilauksen, ostaja sitoutuu ehtojen noudattamisen lisäksi ilmoittamaan seuraavat tiedot:
    Nimi
    Postiosoite
    Sähköpostiosoite
    Puhelinnumero tai mahdolliset puhelinnumerot, joista hänet tavoittaa.
    Mikäli kuluttaja on alle 18-vuotias tai muutoin vajaavaltainen henkilö, on hänen ilmoitettava holhoojansa myöntyminen kaupantekoon Ekoring.fi verkkokaupassa.
  3. Yrityksen ostaessa tuotteita Ekoring.fi verkkokaupasta, on kyseisen yrityksen ilmoitettava seuraavat tiedot:
    Yrityksen nimi
    BestMove Oy:n ja yrityksen välisestä kaupanteosta vastaavan yhteyshenkilön nimi, sähköpostiosoite ja puhelinnumero.
    Yrityksen toimitusosoite.
  4. BestMove Oy kerää ostajan ja yrityksen tiedot asiakasrekisteriinsä asiakassuhteen vaatimiin palveluihin. BestMove Oy sitoutuu olemaan luovuttamatta tietoja eteenpäin ulkopuolisille, poikkeuksena tälle, mikäli: Asiakas on toiminut lain tai hyvän tavan vastaisesti, tässä tapauksessa BestMove Oy on oikeus luovuttaa asiakkaan tietoja viranomaiskäyttöön tai mikäli viranomaiset velvoittavat BestMove Oy luovuttamaan kyseisen henkilön tietoja.
  5. Myös BestMove Oy:n asiakkailla on velvollisuus olla paljastamatta muiden asiakkaiden tietoja. Tämä koskee esimerkiksi tilannetta missä asiakas on saanut vahingossa väärän lähetyksen, joka voi sisältää toisen asiakkaamme tietoja.
  6. Ekoring.fi verkkokauppa myy tuotteensa aina sellaisena kun ne ovat. Tuotteiden tuoteselosteet ovat nähtävissä Ekoring.fi verkkosivuilla tai valmistajan sivustolla.
  7. BestMove Oy pidättää itsellään oikeuden olla luomatta asiakassuhdetta.
  8. BestMove Oy ei ole vastuussa valmistajien sivuilla olevista tiedoista.

 

 

Reklamaatio

  1. BestMove Oy pyrkii aina sovittelemaan kaikki reklamaatiot tavalla, joka on molempien osapuolien eduksi. Reklamaatiotilanteissa asiakkaalla on velvollisuus esittää ostotodistus, esimerkiksi kuitti.
  2. Mikäli reklamaatiotilanteeseen ei löydy sovitteluratkaisua, asiakkaalla on oikeus saattaa erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Asiakas voi nostaa kanteen BestMove Oy:ta vastaan Lahden käräjäoikeudessa.